tisdag 17 februari 2015

Min dag!!

Jag har ofta dåligt samvete om jag tar en dag för mej själv då barnen absolut inte får komma med mej vart jag går. Idag var en sådan dag. Jag och wifey gick till Itis och kollade på kläder. Vi vandrade i några timmar och bara tittade och provade kläder tills vi tappade lusten på allt vad kläder heter.

All denna tid gick min hjärna på övervarv. Vad tänker barnen? Vad gör de nu? Vad ska jag hitta på åt dem för att jag lämnat dem hemma? Osv osv osv

Varför jag känner så här vet jag inte men ibland stör det mej otroligt mycket.

Idag njöt jag av min goda och nära vän. Vi hade roligt men ändå kände jag mej som en dålig mamma.

Visst är det ju ok att ibland få vara utan sina barn?

Måste man alltid ha dåligt samvete för att man inte tar dem med överallt?

Jag tycker att som mamma har man rätt till egen tid men är den egna tiden endast när jag går till gymmet eller även en shopping runda nu och då?😁😝

Nå när jag kom hem bokade jag ett extra barn som lekkamrat åt Junior tills imorgon och tid till megazone så att de får skjuta på Lasertag i en timme. Med dottern ska jag tillbringa tid under tiden de skjuter och har roligt. Vi går på kaffe och även och inhandla en födelsedagsgåva till hennes kompis. Får jag frid då? Jo för stunden tills jag lämnar dem igen nästa gång.

Hur ska jag vara när de flyttar hemifrån allihopa? Jissus då kan jag ju inte vara likadan. Vad ska jag göra sen då? Sitta hemma och gråta? 😫Måste säkert hitta en hobby åt mej tills det!! 😜

Nej nu ska jag inte tänka på det mer utan njuta av det jag har och det som är på kommande!

Inga kommentarer: