fredag 18 februari 2011

Jag och Rex....en lördagkväll

Här sitter jag nu då ensam med hunden Rex framför datorn. Rex var ut på en kort länk för att han inte klarade av kylan. Vi har runt -23 grader här ikväll. Det är kallt och jag förstår honom för jag vill ju inte ens vara ute ikväll. Fast vi ska ut på en sista länk än före sovdags :o)

Alla mina barn är på Sverige båten med sin far. Här är tyst och det känns obehagligt. Men imorgon måste jag göra någon nytta i mitt hushåll men jag vill ju också åka iväg och hälsa på mina syskon med Rex före jag blir bunden igen.

Helg shoppandet har jag överstökat så maten ska bli på söndag lasagne och till middag korvsoppa som barnen får äta på måndagen till lunch också när jag jobbar tidig tur och är inte ledig med dem.

Ikväll är jag trött igen men ändå får jag mej inte till sängs....det måste vara något fel på mej. Varför väljer jag inte sömn över tv och dator? Fast jag tror att det är för att jag så sällan är ensam och kan lyssna på tystnaden. Rädd att det tar slut på hälften. Jag låter ju inte alls klok men så känns det :o/

Nu ska jag ta något att släcka min törst med och sen ska jag ta ut hunden på en sista runda före jag kryper ner ensam i sängen och skrollar igenom vad som sparats på digiboxen under de 3 sista veckorna.

Nu önskar jag er en riktigt god helg och njut gott folk fast kylan slipprar in överallt. Håll er varma och älska varann <3

Inga kommentarer: