måndag 21 februari 2011

trött....trött....förbannat trött :(

Nu har jag gått omkring i dagar o försökt hålla mej sysselsatt för att inte somna här och där. Men det fungerar inte riktigt mera :o(

Vad har jag för fel? Är jag utbränd? Allting känns så jobbigt och jag vill bara sova eller ligga på soffan ifred....varför???? I don´t know!!!

Jag ska köpa mej ett gymkort igen och börja gå 3-4 ggr i veckan som tidigare för att se om jag sku hitta energin min igen. Eller så går det fel väg och jag blir bara tröttare....det får tiden visa sen.

Hoppas det är ett bra beslut för det är ju inte billigt precis här i Helsingfors. Men det är ju något nyttigt.

Idag har jag haft 2 lånebarn....barnens kusiner....nu har jag ena barnet kvar som ska stanna över natten nu när både hon o min dotter har sportlov. Yngsta killen ska också få ha en sportlovsdag imorgon med sin kusin kille och de ska få leka mellan kl. 10 till kl. 14 när jag slutar. Hoppas han blirb nöjd med det!!!

Min äldsta son ringde mej idag och meddelade att han kommer hem på fredag morgonen från Sverige först. Saknar honom men måste väl bara börja godkänna att han sakta men säkert växer ifrån mej.....men inte mitt bankkonto ;o)

Jag är glad över att jag har 3 barn så att även om en växer ifrån mej så kan jag njuta av de andra 2 i alla fall. Men jag skulle ju ha haaft hela 5(!) barn om de alla sku ha överlevt. Kanske den här rädslan över att "tappa" ett barn inte sku ha funnits då?! Nu vet jag hur min mamma kände sej i tiderna när jag var ung och flyttade hemifrån.

Igår var det annars 6 år sedan min mamma dog.....otroligt vad tiden går...hon skulle ha blivit 61 år i år.....may she rest in peace <3

Saknar nog min kontakt till min pappa också men det är ju en annan historia som gjort mina barn mycket ont.....hoppas han en dag vaknar o märker att han missar all tid han kunde spendera med sina barn och barnbarn :o(

Nej nu ska jag dra mej ur diket och gå ut med hunden och tömma mina tankar....känner att det är dags nu så att jag sen kan sova igen lite före mitt andra graveyard skift börjar.

Väckning kl. 05.00....bläääääh!!!

Sov gott alla nära och kära....o alla ni andra också :o)

Inga kommentarer: