onsdag 16 februari 2011

Mitten av veckan är nådd!!!

Märkte idag morse på jobbet att halva arbetsveckan är över....fast jag levde i torsdagens värld redan tyvärr.....nå jag tog ett steg tillbaka och kunde bara konstatera att det blev en extra dag att jobba nu då ;o)

Idag har jag varit ute i över 1 timme i -18 graders kyla men när solen sken så kändes det inte alls kallt. Det var ett skönt väder och jag njöt varje sekund jag var ute. Jag har även tyckt att det har varit skönt att gå varje morgon till jobbet och hem också. Men hur ska det gå nu när Jonathan är i skick igen och kommer med varje morgon med mej? Det är ett stort frågetecken. För han är så morgontrött nu för tiden och orkar inte stiga upp i tid utan drar och drar på varje minut tänkbar hemma. Jag vill inte åka bil varje morgon till jobbet när det bara tar 15 minuter att gå men jag har väl inget val om han börjar bråka igen imorgon på morgonen.

De äldre barnen var så mycket enklare att få igång på morgonen så till dem behövde jag ingen bil....men de var då det och nu är det andra bullar :O)

Idag har jag planerat att vi ska åka och hälsa på Lisa och Amos så att barnen får springa av sig lite. Det blir bulla kaffe hos Lisa och det är inga små bullar vi tar med oss. Knytnävs stora nygräddade örfilar.....nam nam.....fast midjemåttet stånkar och pustar men jag orkar inte tänka på det just nu. Jag vill njuta och det tänker jag göra med.

Nu ska kläderna på för det är otroligt kallt ute så att vi inte fryser ihjäl på vägen!

Here we come Lisa.....ready or not :o)
Puss och kram på er alla och önskar er en skön onsdags kväll.

Inga kommentarer: