tisdag 17 mars 2015

Begravningen över

Idag var då DEN dagen då farbrors seremoni på mosken var. Mina barn åkte till mosken med sin pappa, fastrar, farbröder och kusiner.

Jag jobbade kvällstur och darrade i kroppen med telefonen nära mej hela tiden.

Där hade varit mycket människor och bett för farbrodern. Mitt under seremonin har min yngsta son hamnat i en kö av människor och när han tittar på sidan ser han sin döda farbror ligga där. Tur så var storebror nära och kunde bära ut honom snabbt när han kollapsade i tårar.

Jag fick ett samtal från min äldsta son och när jag svarade hörde jag Juniors gråt. Jag fick prata med honom och förklara för honom situationen tills han lugnade sej men mitt hjärta blödde för honom.

Tur att de två äldre var med som en trygghet till honom.

Han verkar ok nu fast vi pratat om det en hel del under kvällen. Han hade börjat vandra i mosken och tappat bort sin storebror men tur i oturen så var de inte så långt från varann när R hörde Junior gråt och kunde ta honom ut från mosken för att hålla honom i famnen.

Nu är det över och farbror får flyga till hemlandet och bli begraven på sin hemlands mark.

Vila i frid Jewel <3

Inga kommentarer: