söndag 15 mars 2015

Sorgearbetet fortsätter

Idag har sorgearbetet fortsatt hos oss. Junior har gråtit färre gånger idag o klarat av att diskutera mera.

Vi har gjort klart att det känns bättre att gråta än att gömma sin ledsamhet. Vi har även pratat om att farbror blev sjuk o därför dog han. Varför är ett ord som använts ofta idag.

Jag tog honom med till min goda vän så att han kunde leka med hennes dotter o då glömde han att tänka på alla frågor o han grät inte en gång där men på vägen hem kom frågorna igen såsom tårarna.

Lärarna är förvarnade om vår situation så få se hur vardagen ska gå imorgon o jag bokade en lek kompis till oss efter skolan tills jag kommer hem från jobbet.

Vid sovdags gick det lugnare till idag. Han frågade bara om hans pappa har gråtit idag också och då måste jag svara att det har han säkert gjort många gånger.

Nu godnatt o nya taf imorgon igen.

Inga kommentarer: