lördag 14 mars 2015

Döden knackar på

I skrivandets stund vet jag inte om döden vunnit men barnens farbror är i mycket dåligt skick på sjukhuset. 

Vi har ett dödsfall på kommande riktigt snart och mina barn försöker jag förbereda så gott jag kan just nu men ändå försöker jag få vardagen att fortsätta såsom förut. Jag vet från de år som jag varit mamma att rutiner ger trygghet så det är det jag jobbar på nu. 

Deras pappa får gå med sina syskon igenom sitt sorgearbete tillsammans på sjukhuset före stunden är kommen i lugn o ro och jag sköter om att det finns mat och rena kläder här hemma till alla. Jag kollar att kusinerna har det bra och att de också har någon att prata med när de vill ha svar.

Vi räknar timmar tills bomben sprängs och där är jag redo att ta emot allt från alla håll.

Ni ska alla njuta av solskenet idag för det gör jag och barnen också för tillfället.

Ha det bra!!

Inga kommentarer: