onsdag 18 mars 2015

För mycket att göra?

Ibland undrar jag hur jag planerat mitt dygn. Hur hade jag tänkt mej få allt gjort inom 24 timmar? Jag undrar än....

Vi tar exempel idag. Arbetade rna kvällsturen, sedan duka fram o ordna en föräldrakväll för Juniors klass. Allt klart för mötet. Sedan hem o läxor med två barn. Mat till barnen. Och hups var klockan 21.

Nu har jag inte hunnit tvätta kläder eller diska än o duschen får bli till morgonen. Vart gick den här kvällen då?

Imorgon är det då morgontur men möteskväll från jobbet så dit rykte den kvällen också.

På fredag blir Junior 9 år och inget kalas har jag fått ordnat än o inget kalas hinner jag ens fixa denna vecka eller nästa vecka för jag har stänganturen på jobbet.

Med den här farten kommer våren att rusa iväg o jag kommer att ha mycket ogjort som arbetare, klassombud o mamma. För att inte glömma som syster eller vän.

Är det så här jag ville bli som vuxen? Allt sku ju vara roligt som vuxen....vad hände?

Inga kommentarer: