fredag 9 januari 2015

Actionfylld arbetsdag.

Idag började dagen med frukost åt barnen på jobbet. En lugn stund då vi diskuterade om hur mörkt allt blivit och hur svårt det är att vakna när all snö regnat bort. Smarta 3-5 åringar :-)

Sedan blev det datortid där jag satt och skrev föräldrasamtal så att det rykte runt mina fingrar hahaha men sedan började det roliga......

Jag och min köra kollega åkte iväg och gjorde inköp för jobbets del. Det blev lite hit och dit före vi äntligen kom till Faunatar och kunde göra inköp för att uppdatera vårt akvarie på jobbet. Den bästa kundservicen någonsin fick vi i östra centrums Faunatar. Där var en kvinna som definitivt älskade sitt jobb och som kunde svara på frågor, även dumma frågor hihi

När vi anlände tillbaka till jobbet var det bara en otrolig hunger som drev oss att orka vidare så efter en god lunch blev det städande av akvariet och wow...det blev otroligt snyggt! Nästa fredag åker vi iväg och hämtar fiskarna som då är ur karantän och redo att flytta in i sin nya kya hos oss :-D

Men som oftast när en dag varit rolig så finns det något otrevligt som händer :-( I grannhuset startade en brand och vi vuxna och barnen kunde endast sitta inomhus och följa med när eldflammorna sprakade och röken blev bara tjockare och tjockare. 

Tur så var det endast lägenheten som blev förstörd. Personen som bor där och katten överlevde men vilken drama det var. Poliser, brandmän, nyfikna fotografer och journalister överallt. Personalen på mitt jobb var duktiga. Alla var lugna och ingen panik slog ut bland barnen en enda gång. Röklukten störde nog oss alla men informationen fungerade och vi fick oss alla en tänkare om hur vi kunde bli bättre.

Nu är jag då hemma och min kropp är helt trött och mitt huvud bankar som om jag skulle ha ett heavy band där inne. Hungrig ör jag som en tok men det kan är ju inte en så stor sak.

Och till slut så måste jag ju skriva något positivt....TGIF (thank god its friday) och två vilodagar framför mej. Behöver det definitivt!

Have a great one folks!!

Inga kommentarer: