fredag 16 januari 2015

Storm storm och storm!

Hurdant väder har ni? Har ni sett solen idag? Har ni vågat er ut?

Här i Nordsjö i Helsingfors (Finland) har vi storm! Det har snöat och töat hela dagen. Stormen kom sakta men säkert smygande och nu är det ganska otäcka ljud som hörs när jag har fönstret öppet :-(

Träden böjer sej när stormbyarna kommer och vi har isiga vägar. Men visst har vi snö kvar än också.

Denna vinter har varit lite annorlunda och lite farlig också. Jag är orolig varje gång jag ska ut om jag halkar för jag vill inte bryta min vrist en gång till. Den har ju nu äntligen börjat fungera någotsånär som en vanlig vrist och värken är inte så hemsk när den bara kommer nu och då men jag vill ändå inte göra det värre genom att stiga snett eller slinta omkull i halkan.

Ikväll ska jag göra något som jag inte gjort någonsin förr.

Jag ska vara chaufför på en road trip med min äldsta son och hans kompis. Vi sitter i bilen i många timmar och kör i skift men det ska bli intressant. Mera om det senare.

Ha en skön fredag allihopa. Nu ska jag och fixa ihop nudlar med kyckling till barnen och en megastor sallad :-)

Inga kommentarer: