måndag 19 januari 2015

Gynekologbesök

Finns det något värre åt en kvinna än ett gynekologbesök?

Jag är varje gång lika nervös och ändå får jag inte några svar genast utan får vänta varje gång såsom alla andra. Denna gång gjorde det inte alls ont vilket jag är glad över men värken som kom efteråt var jag inte lika glad över tyvärr :-(

Nu går jag då och väntar på svar. 

Nästa steg är ultra på äggstockarna vilket de inte gör på hälsocentralen utan till det måste jag ta tid till en privat gynekolog, jättehejsan!! Pengar till det måste jag nu då skrapa ihop :-(

Allt detta bara för att min mamma hade äggstockscanser och dog av komplikationerna av behandlingen.

Jag är 42 år och vill absolut inte höra att jag ärvt min mammas gener och fått canser och därför går jag igenom dessa tester hur illa jag än mår psykiskt av dem.

Nå nu är då en del av detta över och det finns inget annat att göra än att vänta på svaren nu då.

Men blödningarna skulle jag absolut kunna leva utan som jag får varje gång efteråt :-(

Nu är det då dags för något roligare, mat! Barnen är hungriga och mammas jobb är ju att mätta dem så matlagning på min agenda som nästa och sedan förstås diskmaskinen ska tömmas och fyllas och tvättmaskinen också.

Ha en skön kväll allihopa!

Inga kommentarer: