söndag 25 januari 2015

Bloggen bråkar igen :-(

Jag försökte blogga genom min telefon idag men det är hopplöst. Inget kommer fram till bloggen så nu provar jag att blogga genom iPaden istället. Få se om jag lyckas.

Idag är det då söndag igen. Hos oss är söndagar ungarnas hemskaste dag för då städar jag och tvättar kläder men idag blev det en annorlunda söndag. Vi åt sen middag för att de två äldre barnen hade haft vänner över natten hos oss.

Det blev en av de bästa thai restaurangerna jag någonsin ätit på. Rebecca är förälskad i deras fried rice with chicken och det valde hon åter idag. Junior valde samma maträtt men orkade bara äta 1/3 av portionen så Robin fick en doggybag hem fast han valt att vara med kompisar och shoppa i Itis idag istället för att äta med oss. Han hade tur!! :-)

Thai Aroy heter platsen och finns i Roihuvuori, Helsingfors. Ni måste prova den!!!!

Sedan bar det av mot centrum och Tennispalatset. Junior fick spela sina bilspel och spendera många slantar där och Rebecca fick njuta av en smoothie på Steam coffee. Denna gång valde hon Strawberry field och den gillade hon skarpt. Jag fick kaffe med morotskaka a'la American style och den var bara för mättande.

Efter allt detta springande ville ännu lillis ha popcorn o limsa så dit vandrade vi till sist.

Nu är vi hemma och lyssnar på tvättmaskinens surrande och Disney channels program.

Imorgon morgontur på jobbet och gym efteråt. Vardagen är bakom knuten fast jag inte är redo men sen är det nog helt bra att komma in i rutinerna igen efter sena kvällar detta veckoslut.

Njut av söndagen allihopa!

Inga kommentarer: