onsdag 14 januari 2015

Fartfylld dag

Idag fick jag då tid till en sköterska på arbetshälsovården. Hade tid kl 10. Hon skickade mej genast till labben och skrev mej sjukledig till veckans slut.

Nu händer det som inte fick hända!!

Jag får än ett nytt symptom....diarr'e. :-(

Påväg hem från labb börjar min mage bullra. Hittar första toan i första våningen av läkarstationen. Hinner ringa till jobbet och berätta att jag är sjukskriven och att jag får labbsvaren före kl 16 när min mage varnade mej att nu vill den tömma sej igen...hoho...springer in till Hesburger...yes hinner i tid. Fort in i bilen för att köra hem och hinner köra nästan 500 m och hamnar leta upp McDonalds toan. Efter det tog det mej nästan 1,5h att komma hem. Bensinstationer, bilaffärer, citymarket ja alla tänkbara platser där det finns toalett har jag besökt idag före jag äntligen kom hem. Usch vilken hemresa det blev.

Nå jag kom hem och fick fortsätta mediterande på toan hemma.

Sköterskan ringde och berättade labbsvaren för en stund sedan. Crp är lite högt men inget skrämmande. Influenssa testen visar negativt. Hb lite lågt men annars är jag ok. Hahaha nå jag känner mej inte så ok!!

Tänker hålla mej inomhus och vila idag än. Hostmedicin fick jag på recept Codesan så det får min kära son gå och hämta ut åt mej idag än så jag kan få lite sovet inatt.

Ikväll ska jag försöka orka vara med mina barn lite mera. Junior har pyssel grejer som vi inte gjort på en tid 

Och dottern har önskat sej lite färg i håret

Så ikväll ska de få göra det mellan varven jag springer på toan eller nyser och hostar.
Det blir nog en bra kväll bara vi orkar hålla ut!

Håll er friska allihopa!



Inga kommentarer: