onsdag 21 januari 2015

Läxor och läxor

Lillemannen hade glömt sina böcker i skolan idag och vågade inte berätta det före klockan 20.30 ikväll. Som tur är jobbar jag i samma hus och kan gå och hämta böckerna med mina arbetsnyckloar och kod. Nu sitter han ner och jobbar på klockan i sin mattebok.

"Bion börjar klockan 17.45 och slutar klockan 20.00. Hur lång är filmen?" Han räknar och räknar timmar och minuter och muttrar för sej själv. 

Till nästa har han miljö och naturkunskap - kroppen. "Ditt hjärta är lika stort som din knytnäve." Så nu försöker han lära mej nya saker också hahahaha.

Nå snart är läxorna gjorda och sedan blir det sängdags för lillherren. Detta betyder att jag även får gå och lägga mej, äntligen!

Jag är dödstrött än efter gynekolog besöket och denna blödning som bara inte slutar :-(

Som pricken på i-et fick storis feber inatt och en ordentlig flunssa. Han hostar, nyser och pyser i ett kör. Febern försöker han bli av med genom burana men lika dåligt går det för honom som det gjorde för mej med min flunssa. 

Nu iväg på en sista tobak och sedan godnatt gott folk!

Vi ses imorgon igen här på bloggen.

Inga kommentarer: